今天看電視時聽到七朵花的拜金女孩,不自覺的會聯想到Madonna的Material Girl!
這首歌真是無論何時聽到都會讓人心情變的愉快,不自覺得也讓我想起另一首Penguin's Game,這也是一首會讓雙腳不由自主的舞動起來(左 . 左 . 右 . 右 . 前進 . 轉身 . 走走走)!

這兩首歌都是我學生時代的經典舞曲(想不記都難,學長天天都在放),如果你們心情不好時可以聽聽喔!

至於國內新生歌手的主打歌,我都覺得差不多!
反正那首歌不是翻唱來翻唱去,今天看很多唱片業者在反駁說,他們的歌手沒有模仿別人,爭到後來,他們乾脆說有授權!
是不是模仿?是不是抄襲?這都不是重點…
重點是,自己的東西裡,有沒有創新?
作品和人的內心,到底有多少反差、多少聯繫呢?
大概每個人的作品裡都會有些謊話,有些真話吧?只是兩者或多或少而已!

也許這些歌只能引起一些像我這樣普普通通的、有著自己繁忙的工作、學習與生活壓力、有著現實與夢想交織的平常人的共鳴!

時間,可以用來遺忘,我們卻用它來懷念,懷念那些好音樂和與那些好音樂息息相關的青春歲月,那些記憶像烙印一般深刻在腦海深處,任憑時間沖刷,不曾流逝!

聽音樂只是一種心情,心情好的時候會聽點快節奏的舞曲或是R&B,就像在某個早晨看到陽光燦爛的時候,臉上也會露出一種舒心的微笑,然後把這種微笑帶給別人,開始一天的緊張的工作!

我們都一樣匆匆地奔忙在各自大大小小、形形色色的慾望之城裡,出社會後很少再聽學生時代的經典舞曲了,就像現在離學校遠遠得一樣!

但只要我們有夢有朋友,有愛有音樂,我們都可以自信地走在這個都市的街頭,去期待真愛的來臨,去實現心中的理想,去尋找生命的方向!
--------------------------------------------------------------------------------

潔拉特的企鵝舞Penguin's Game
http://dodo.gsin.net/團康/團康_企鵝舞.rm

left left right right
go turn around go go go

Jumping grooving dancing everybody
Rooling moving singing night&day

Let's fun fun together
Let's play the penguing's games

Smacking beating clapping all together
Rocking bumping screaming all night long

Let's go everybody
And play again this song

left left right right
go turn around go go go

--------------------------------------------------------------------------------


Madonna的Material Girl下載
http://ftp.yinyue8.com/mf//rd1808/0259/15.Wma

http://images.algorithm.multiply.com/song/1/27/full/UmFuZG9tSVZcZOF2rFsB9wJXUoKDCiCZFGzGuonI1Fc=/05%20-%20Madonna%20-%20Material%20Girl.1.mp3


Madonna的Material Girl歌詞
Some boys kiss me, some boys hug me
I think they're O.K.
If they don't give me proper credit
I just walk away

They can beg and they can plead
But they can't see the light, that's right
'Cause the boy with the cold hard cash
Is always Mister Right, 'cause we are

Chorus:
Living in a material world
And I am a material girl
You know that we are living in a material world
And I am a material girl

Some boys romance, some boys slow dance
That's all right with me
If they can't raise my interest then I
Have to let them be

Some boys try and some boys lie but
I don't let them play
Only boys that save their pennies
Make my rainy day, 'cause they are

(chorus)
Living in a material world
And I am a material girl
You know that we are living in a material world
And I am a material girl

Living in a material world [material]
Living in a material world
(repeat)
Living in a material world [material]
Living in a material world

Boys may come and boys may go
And that's all right you see
Experience has made me rich
And now they're after me, 'cause everybody's

(chorus)
Living in a material world
And I am a material girl
You know that we are living in a material world
And I am a material girl
Living in a material world
And I am a material girl
You know that we are living in a material world
And I am a material girl

A material, a material, a material, a material world

Living in a material world [material]
Living in a material world
(repeat and fade)
Living in a material world [material]
Living in a material world
Living in a material world [material]
Living in a material world
Living in a material world [material]
Living in a material world

敗金女孩 瑪丹娜

如果你們想親吻我或擁抱我 我來者不拒
但是若是沒有給我合理的價碼 一切都免談

他們可以懇求說服我 
但是我一點機會也不會給他們 現實就是如此

因為有錢的永遠是大爺
因為我們大家都活在這樣拜金的世界

而我正是個拜金女孩 你知道的
在這樣拜金的世界 而我正是個拜金女孩

若你們想用羅曼蒂克的情調打動我 我是無所謂的
但是如果你不能引起我的興趣 你就閃人吧

如果他們想用花言巧語測試我
我也不會讓他們加入

若是他們可以讓我省點錢
那就是下雨天也沒問題

因為我們大家都活在這樣拜金的世界
而我正是個拜金女孩
你知道的,在這樣拜金的世界

而我正是個拜金女孩
男人在我身旁來來去去
我是沒關係啦

只因這些經驗使我富有
而他們現在都還追隨著我

因為我們大家都活在這樣拜金的世界
而我正是個拜金女孩

你知道的 在這樣拜金的世界
而我正是個拜金女孩
arrow
arrow
    全站熱搜

    chunju 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()